Les docents que estan a favor d'això, se sustenten en que
hi ha un intercanvi d'informació amb els alumnes, s'enriquix el PLE. Si s'estan
estudiant i utilitzant les Noves tecnologies, què millor forma d'usar-les? Amb
les xarxes socials es poden compartir sentiments, emocions, opinions. A més es
poden compartir fotos, conèixer gent (la qual cosa és utilitzat moltes vegades
per a realitzar intercanvis d'idiomes) , formar grups d'amics, etc. També es
poden dur a terme conversacions amb feedback immediat com per exemple en els
xats. És una forma molt completa d'aprendre sobre els altres, la informació que
cada un puga aportar, compartir gustos,
aficions, és una bona forma de socialitzar-se, complint així una dels
principals objectius de l'Educació Primària.
D'altra banda, els docents que no veuen fiable l'ús
d'este tipus de xarxes socials opinen que és negatiu per a la seua expressió i
habilitat lingüística per les faltes (ortogràfiques, gramaticals, etc.) que es
cometen. A més, les relacions que es produïxen no són cara a cara i encara que
es pense que el feedback és immediat, açò no sempre és així. Es perd en
privacitat, ja que es pot conéixer tot el que els alumnes pugen a les pàgines.
També si està dirigit a alumnes molt xicotets, no sempre tenen consciència del
que poden pujar i el que no, de la qual cosa els pot perjudicar, són massa
innocents, no arriben a comprendre els comentaris irreals o negatius a què
poden fer cas i acabe afectant-los. Per això, esta postura defèn les relacions
relacionades amb el veure, tocar i sentir, perquè és verdaderament així com es
desenrotllen alguns aspectes cognitius de les persones, en especial, les
neurones espill, comentades en una altra entrada.
Com a conclusió, s'observa que, com tot en internet, hi
ha pàgines web que es poden utilitzar en l'ensenyança, però sempre es trobaran
uns avantatges i desavantatges, per tant, segons el professor que es pose al
capdavant de l'assignatura, es duran a terme activitats amb l'ús de xarxes socials o no, tenint en compte com el
docent valore els inconvenients que presenten estan pàgines, amb la qual cosa
la decisió és molt subjectiva.
Des d'ací animem que els docents utilitzen les xarxes
socials per al procés d'ensenyança-aprenentatge dels seus alumnes. Han de fer
un esforç i provar el seu ús en l'aula abans de descartar-les directament com a
ferramenta, d'esta manera, es donaran compte que els avantatges són verdaders i
probablement continuaran amb el seu ús. Es recomanen les més conegudes com
Tuenti, Facebook o Twitter. Amb un bon ús d'elles, es pot aprendre molt.
No hay comentarios:
Publicar un comentario