martes, 29 de diciembre de 2015

La influència de les xarxes socials en l'educació.

Les docents que estan a favor d'això, se sustenten en que hi ha un intercanvi d'informació amb els alumnes, s'enriquix el PLE. Si s'estan estudiant i utilitzant les Noves tecnologies, què millor forma d'usar-les? Amb les xarxes socials es poden compartir sentiments, emocions, opinions. A més es poden compartir fotos, conèixer gent (la qual cosa és utilitzat moltes vegades per a realitzar intercanvis d'idiomes) , formar grups d'amics, etc. També es poden dur a terme conversacions amb feedback immediat com per exemple en els xats. És una forma molt completa d'aprendre sobre els altres, la informació que cada un puga aportar, compartir gustos, aficions, és una bona forma de socialitzar-se, complint així una dels principals objectius de l'Educació Primària.

D'altra banda, els docents que no veuen fiable l'ús d'este tipus de xarxes socials opinen que és negatiu per a la seua expressió i habilitat lingüística per les faltes (ortogràfiques, gramaticals, etc.) que es cometen. A més, les relacions que es produïxen no són cara a cara i encara que es pense que el feedback és immediat, açò no sempre és així. Es perd en privacitat, ja que es pot conéixer tot el que els alumnes pugen a les pàgines. També si està dirigit a alumnes molt xicotets, no sempre tenen consciència del que poden pujar i el que no, de la qual cosa els pot perjudicar, són massa innocents, no arriben a comprendre els comentaris irreals o negatius a què poden fer cas i acabe afectant-los. Per això, esta postura defèn les relacions relacionades amb el veure, tocar i sentir, perquè és verdaderament així com es desenrotllen alguns aspectes cognitius de les persones, en especial, les neurones espill, comentades en una altra entrada.

Com a conclusió, s'observa que, com tot en internet, hi ha pàgines web que es poden utilitzar en l'ensenyança, però sempre es trobaran uns avantatges i desavantatges, per tant, segons el professor que es pose al capdavant de l'assignatura, es duran a terme activitats amb l'ús de xarxes socials o no, tenint en compte com el docent valore els inconvenients que presenten estan pàgines, amb la qual cosa la decisió és molt subjectiva.

Des d'ací animem que els docents utilitzen les xarxes socials per al procés d'ensenyança-aprenentatge dels seus alumnes. Han de fer un esforç i provar el seu ús en l'aula abans de descartar-les directament com a ferramenta, d'esta manera, es donaran compte que els avantatges són verdaders i probablement continuaran amb el seu ús. Es recomanen les més conegudes com Tuenti, Facebook o Twitter. Amb un bon ús d'elles, es pot aprendre molt.

No hay comentarios:

Publicar un comentario